38% dintre români își asumă un rol activ în protejarea mediului, orientându-se către produse și servicii sustenabile
De la dialog la acțiune: Soluții sustenabile concrete pentru 2025, la conferința Green Your Future
Pe 30 ianuarie 2025, are loc, într-un mediu privat, conferința de sustenabilitate Green Your Future, eveniment de referință care reunește aproximativ 250 de participanți, printre care lideri din diverse domenii, oameni de știință, activiști, reprezentanți ai ministerelor, industrii, societatea civilă și studenți. Scopul conferinței este de a transforma dialogul în acțiuni sustenabile concrete, aplicabile atât în familii, cât și în afaceri. Evenimentul Green Your Future este un proiect creat de agenția Green PR Global.
Conferința se desfășoară la One Tower și va fi moderată de Mihai Morar și Teodora Tompea. Participanții vor aborda subiecte precum: educație și conștientizare în sustenabilitate, inovații tehnologice și sustenabilitate în business, cum răspund companiile la nevoile naturii?
„Sustenabilitatea este fundamentul pe care trebuie să construim viitorul. Studiile MKOR arată că 38% dintre români sunt deja parte din schimbare, iar în cadrul conferinței Green Your Future, ne propunem să creștem acest procent prin acțiuni concrete, educație și soluții inovatoare. Cred cu tărie că fiecare dintre noi, indiferent de poziția pe care o ocupăm – ca lideri, profesori, antreprenori sau studenți – avem puterea să facem o diferență. Green Your Future este locul în care transformăm aceste aspirații în realitate, construind punți între generații, industrii și comunități pentru a modela un viitor mai verde, echitabil și sustenabil. Le mulțumesc tuturor celor care cred în noi și mă bucur că anul trecut am inițiat 100 de km de pistă de bicicletă în Capitală și în continuare îmi doresc foarte mult să pot duce acest vis mai departe. E nevoie să trăim sustenabil într-o țară cu atât de multe oportunități”, a declarat Mădălina Sandu, Fondator și CEO Green PR Global.
Studiul „Consumatorul Etic în România” realizat de MKOR începând cu 2023 oferă informații valoroase despre comportamentul și profilul consumatorilor preocupați de sustenabilitate: 38% dintre români își asumă un rol activ în protejarea mediului, orientându-se către produse și servicii sustenabile.
- 70% evită risipa alimentară, cumpărând doar cât au nevoie.
- 64% reciclează, integrând colectarea separată a deșeurilor în rutina zilnică.
- 49% folosesc mijloace de transport alternative (mers pe jos, bicicletă, trotinetă).
Consumatorii etici din România sunt, în mare parte, femei din mediul urban, parte a generației Millennials (28-43 ani), cu studii superioare și venituri medii sau mici. Preferințe și tendințe de consum:
- 61% achiziționează alimente sustenabile.
- 36% preferă cosmetice și produse de îngrijire personală prietenoase cu mediul.
- 37% reduc consumul excesiv de articole de modă, iar 24% caută alternative sustenabile pentru articolele Fashion.

Bariere principale: Prețurile ridicate ale produselor sustenabile și lipsa de încredere în autenticitatea lor rămân provocări semnificative.
„Datele din studiul nostru, „Consumatorul Etic în România 2024,” demonstrează că sustenabilitatea devine un criteriu tot mai important pentru români: 4 din 10 consumatori își asumă un rol activ în protejarea mediului și își folosesc puterea de cumpărare pentru a susține branduri și retaileri care promovează valori precum echitatea și solidaritatea. Această schimbare de mentalitate este un pas crucial. Este important să mergem dincolo de intenții și să accelerăm transformarea acestor principii în practici concrete. Suntem partenerii Green Your Future și ne propunem să oferim nu doar date direct de la consumatori, ci și soluții tangibile care să inspire și să sprijine companiile, familiile și indivizii să adopte un stil de viață sustenabil. Este momentul să colaborăm și să inovăm pentru a face variantele sustenabile mai accesibile și pentru a construi încredere prin transparență și rezultate verificabile”, a precizat Cori Cimpoca, Fondatoarea MKOR.
În cadrul primei conferințe Green Your Future, peste 100 de invitați au primit un ghid de acțiuni concrete, iar în București s-au inițiat 100 km de pistă de bicicletă. Recomandările ghidului includ:
- „Nu lăsa gunoi în urma ta.”
- „Renunță la produsele de unică folosință. Alege produse reutilizabile.”
- „Redu risipa alimentară.”
Green Your Future 2025 promite să ducă aceste inițiative mai departe, transformând provocările sustenabilității în acțiuni concrete, aliniate nevoilor actuale și viitoare ale mediului și societății. Companii de top s-au alăturat evenimentului Green Your Future și susțin inițiativa: One United Properties, Autonom, Garanti BBVA, BLUE, RetuRO, Tomra, Strabag, Deloitte, Decathlon, Yves Rocher, Carrefour, NTT Data Romania, The Madison Advertising, Serve, Nazzuro Aqua, Qzine Catering, Flori Sauvage, To print To cut, MKOR, The Concept, JCI, Teodorescu & Partners și mulți alții. La eveniment vor fi invitați și studenți din cadrul Voluntari pentru Idei și Proiecte.