×

Cum să schimbați o anvelopă în câțiva pași simpli

Cum să schimbați o anvelopă în câțiva pași simpli

Putem face până în orice moment. Mai întâi, nu trebuie să nu întrăm în panică. Apoi trebuies a respectăm câțiva pași simpli. Asigurați-va că gășiți un loc sigur pentru a parcă. Este mai bine să conduceți mai departe și să riscați să deteriorati jantă decât să va opriți intr-un loc periculos, cum ar fi pe un drum îngust.

Lăsăți luminile de avarie aprinse când parcati. Îmbrăcați-va geacă reflectorizante dacă aveți una și poziționați triunghiul de avertizare pentru a alertă șoferii care se apropie.

1. Pregătiți mașînă Trageți frână de mâna și scoateți toți pasagerii din mașînă. Scoateți roată de rezervă și uneltele necesare din portbagaj.

2. Poziționați calea roților Acestea împiedică mașînă să se rostogolească în timp ce este ridicată. Poziționați-o pe roată opusă celei deteriorate.

3. Slăbiți piulitele roților Este mai ușor – și mai sigur – să faceti asta în timp ce mașînă este pe sol. Este posibil să fie nevoie să scoateți mai întâi un ornament de plastic pentru roți. Rotiți cheia pentru roți în sens invers acelor de ceasornic și slăbiți piulitele până în punctul în care pot fi răsucite cu mâna.

4. Ridicați mașînă Toate mașinile au puncte de ridicare specifice – consultați manualul pentru a vedea unde sunt acestea. Încercați să poziționați cricul pe partea laterală a mașinii, aproape de roată perforată. Plasarea unei mici scânduri de lemn sub cric va ajută la menținerea stabilă. Ridicați mașînă încet, până când cauciucul este la 10-15 cm de sol.

5. Scoateți cauciucul dezumflat Slăbiți complet și scoateți piulitele roților, apoi trageți ușor anvelopa spre voi până când se eliberează. Așezați-l pe pământ.

6. Montați roată de rezervă Glisati roată de rezervă pe șuruburile butucului proeminente sau în linie cu fantele piulițelor roții. Atenție: este greu să o ridicati de pe sol pentru a face acest lucru.

7. Coborati mașînă și strângeți șuruburile Folosiți cricul pentru a lasă ușor mașînă în jos, astfel încât roată de rezervă să fie în contact cu solul. Acum folosiți cheia pentru a strânge complet piulitele roților.

8. Coborati complet mașînă Aduceți mașînă complet la pământ și scoateți cricul. Luați în considerare acordarea piulițelor de roată la o verificare finală pentru etanseitate.

9. Verificați presiunea în roată de rezervă Dacă aveți unul, utilizați un manometru pentru a verifică dacă roată de rezervă este complet umflată. Pompați anvelopa la presiunea recomandată așa cum este detaliat în manual dacă este necesar.

10. Duceți anvelopa perforată la vulcanizare Vizitați un garaj sau un centrud e vulcanizare cu prima ocazie și oferiți-le roată perforată.

Cu aceste sfaturi, schimbatul anvelopei va fi mult mai sigur și mai ușor.